• Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
Üyelik Girişi
Videolar

Yeni Yayımlanan Kitaplar

   

İsmail Haqqi His Life Works and Views
Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI

ibn rüşd (1. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek



ibn rüşd (2. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek




Dini ve felsefi metinler: Yirmibirinci Yüzyılda yeniden okuma, anlama ve algılama

Bayram Ali Çetinkaya(Editör)

Doğu-Batı: İki Dünyanın Buluştuğu Noktada Düşünce Günleri



İzmirli İsmail Hakkı
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



15 TEMMUZ DESTANI

Anasayfa

Toplumuzdaki boşanmaların gittikçe artış göstermesi, insanlarımızın kırılganlığının da artmasından bağımsız düşünülemez. Tahammül, sabır, kanaat, hürmet, saygı, diğerkâmlık gibi köklü değer ve hasletlerimizi kaybetmemiz, evlilik kurumuna saplanan boşanma hançerinin işini kolaylaştırmaktadır.
11.10.2017
Prof. Dr. Bilal KUŞPINAR'ın editörlüğünde yayımlanan Mevlâna ve İslam adlı Eserde Prof. Dr. Bayram Ali ÇETİNKAYA'nın kaleme aldığı "Âlimlikten Ârifliğe Deveran: Mevlânâ'nın Şems'le Aşk Yolculuğu" başlıklı yazısını okuyabilirsiniz.
10.10.2017
Islahat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemleri, Batılı paradigmaların çevresinde eğitimi konumlama ve kodlama çalışmalarıyla sürdü. Ülkenin üç önemli eğitim kurumu, Tıbbiye, Mülkiye ve Harbiye, yabancı dilin ve zihniyetin hâkim olduğu bir eğitim felsefesi çerçevesinde eğitim verirken, Osmanlı’yı yıkan ve Cumhuriyet’i kuran kadrolar buradan çıktı. Bu yüksek eğitim kurumlarında uygulanan model ve benimsenen paradigma, pozitivist ve materyalist (Darvinist) bir eğitim politikası üzerinden gelişmekteydi. Cumhuriyet eğitim politikası ve felsefesi zikri geçen modeller üzerinden yürüdü.
06.10.2017
Hikmetten üretilmiş bilgiler, hayır ve erdemin şuyû bulmasına vesile olur. Arındıran ve cehalet çukurundan çıkaran hikmet hâleleri, aşkın âlemin sözcüleri olan resullerin öğrettiklerini süslerler. Gerçekte en yüce hikmet, Hakîm’in bildirdiği hikmetlerdir. İlimden nasibi olmayanlar, gerçek hikmetten haberdar olmadıkları için, hikmetli işlerin fâilleri olma bahtiyarlığından uzaktırlar. Daveti bereketlendiren hikmet, selim akıl sahipleri için ebedî âleme götürecek Selâm Yurdu’nun güç kaynağıdır. Çağrı ve tebliğ, hikmetle olmazsa, Kur’ân’ın ifadesiyle bereket ve maksat hâsıl olmaz.
29.09.2017
Hicret; bize cesaret, şeref ve mücadele etmenin yollarını öğretir. Yolda çekilen çile, ıstırap ve tedirginliğin sonunda meşakakte tâlip olmanın manevî hazzını yaşatır. Hicret; (müşrik yol kılavuzu örneğinde olduğu gibi) işe layık olan liyakat sahiplerini önceleme, evrensel düşünme ve hareket etmenin zaruretini gösterir. Bunun için de nefsi ve hazları öldürmek gerekir. Nihayetinde ihanete bulaşmadan selâmete ulaşmak, hicretin şifresidir. Barış (selâm), ihanetin uzağında gerçekleşir. İhanet ise, kan ve şiddeti beraberinde getirir. Hicretin yaptığı en büyük inkılap/devrim, kan davasını kaldırmasıdır. Hicret özetle, kin ve intikamı kaldırmakla birlikte, iki cihan kardeşliğini gerçekleştirmiştir.
28.09.2017
Pek çok insan tanımı arasında belki de en kabul gören tanım, Aristo tarafından yapılan tanımdır. İnsanı 'düşünen canlı' olarak tanımlayan Aristo, Metafizik adlı eserine “insan doğal olarak bilmek ister” cümlesi ile başlar. Eğer bu doğruysa, yani 'bilmeyi istemek' insanın en tabii faaliyeti ise insanlık tarihi bir bakıma düşüncenin tarihidir. Ve dolayısıyla tüm bilimler felsefenin başka varlık boyutlarındaki izdüşümleri olarak düşünülmelidir. Bu yaklaşım, hangi disiplinde çalışırsa çalışsın, bir kişinin düşünce tarihi hakkında fikir sahibi olması gerektiği olgusunu da beraberinde getirir. Felsefe tarihinin tüm çalışma alanlarını besleyecek ve güçlendirecek bir alan olduğu kabulü bu çalışmanın temel motivasyonudur.
28.09.2017
Pek çok insan tanımı arasında belki de en kabul gören tanım, Aristo tarafından yapılan tanımdır. İnsanı 'düşünen canlı' olarak tanımlayan Aristo, Metafizik adlı eserine “insan doğal olarak bilmek ister” cümlesi ile başlar. Eğer bu doğruysa, yani 'bilmeyi istemek' insanın en tabii faaliyeti ise insanlık tarihi bir bakıma düşüncenin tarihidir. Ve dolayısıyla tüm bilimler felsefenin başka varlık boyutlarındaki izdüşümleri olarak düşünülmelidir. Bu yaklaşım, hangi disiplinde çalışırsa çalışsın, bir kişinin düşünce tarihi hakkında fikir sahibi olması gerektiği olgusunu da beraberinde getirir. Felsefe tarihinin tüm çalışma alanlarını besleyecek ve güçlendirecek bir alan olduğu kabulü bu çalışmanın temel motivasyonudur.
28.09.2017
Hicret emri, yücelerden gelen icazetle, Selâm diyarını inşa etmeyi, Barış Medeniyetini kurmayı hedefler. Hedef ve amaç büyük, istikamet doğru, kalpler selim, akıllar berrak, ruhlar arınmış bir şekilde insanlığın yürüyüşü başlar. Bâtıl olanın ve delaletin zulmetinden hakikatin nuruna doğru kutlu yolculuk, ne güzel bir seyahattir. Onun yolcuları, ne güzel seyyahlardır. Aslında Hakk’a ve hakikate doğru gidilen bu seyahat, tevhidin kadim yolculuğudur.
28.09.2017
“İnsanları öldürmeyeceksin” iddiasındaki bir dinin (Budizm) temsilcileri, hunharca ve canice katliam ve soykırım yapmaktadır. Ajansların dünyanın gündemine taşıdığı -bakmaya kalp ve vicdanların dayanamadığı- vahşilikle katledilmiş çocuk, genç, kadın ve ihtiyar fotoğrafları yürekleri sızlatmaktadır.
20.09.2017
İslâm Felsefesi, düşünce tarihinin yaklaşık dört beş asır boyunca hükümranlığını üstlenerek tartışmasız bir şekilde hem Batı, hem de Doğu’ya derinden tesir etmiş bir felsefe geleneğini, insanlığa sunmuştur. Felsefe ve aklî düşünce alanında ulaşılan birikim ve ortaya konan külliyât, İslâm dünyasına “altın çağı”nı yaşatmıştır. Bunun neticesi, –Gazâli’ye kadarki dönem için – Bağdat merkezli Abbasî Medeniyetinin uygarlık sahasına çıkması ve gelişimi olmuştur. Fikir tarihinin en önemli kesitlerinden birini temsil eden İslâm Felsefesi, özgün bir düşünce sistemi/sistematiğidir. Onun özgünlüğü, vahiy ve aşkın alandan beslenmesinin yanında, kendi içerisinde tenkit ve tadile kayda değer bir fırsat ve imkân açmasında aranmalıdır. Bunun bilimsel ve nitelikli ilk örneğini, Gazâli’nin, Aristo tarzında felsefe yapan (Meşşâî) filozoflarının bir kısım metafizik düşüncelerine yönelik eleştirilerinde görmek mümkündür.
16.09.2017
... 40 ...
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi4
Bugün Toplam47
Toplam Ziyaret206766
Etkinlikler
YENİ ÇIKAN ESERLER





          


                                 






                                             


                                               
                                                                                        
                                                      
                                                   
     





Yayımlanan Eserler


Sayıların Gizemi ve Tasavvufun Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
İnsan Yayınları


   İlkçağ Felsefesi Tarihi
Bayram Ali Çetinkaya 
İNSAN YAYINLARI









Yitik Bilgi ve Hikmet
Bayram Ali Çetinkaya





İslam Medeniyetinin Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



İrfan ve Hikmet Peygamberi 
Bayram Ali Çetinkaya
   İNSAN YAYINLARI
   



   Şems-Mevlana Dostluğu
     Bayram Ali Çetinkaya
     İNSAN YAYINLARI
      


Medine'den Medeniyete

Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI